preskoči na sadržaj

Osnovna škola Zmijavci

 > Naslovnica  > Projekti
Projekti

    KOJE TEME RADITI PO PROJEKTU?
• samo one teme u kojima je riječ o istraživanju - o novim spoznajama.
• projekt se ne koristi u ponavljanju gradiva (tu možemo koristiti metodu slobodnog rada)
• savjet je učiteljima provoditi manje pregledne i vremenske, ne jako zahtijevne projekte.

    PREDNOSTI UČENJA PO PROJEKTU
• promicanje stvaralaštva, mašte i kreativnosti
• razvija se samostalnost i vlastita poduzetnost
• učenici uče samostalno planirati i organizirati
• suradnici razvijaju društveno ponašanje prednosti…
• izbjegava se natjecateljsko učenje
• uvježbava se uočavanje vlastitih i tuđih slabosti
• posvećuje se pozornost timskom i grupnom radu
• jačanje osjećaja vlastite vrijednosti itd.

    NEDOSTATAK OVAKVOG NAČINA RADA?
• pomanjkanje motivacije blokira rad po projektu
• nedostatno iskustvo rada po projektu otežava rad
• neki se učenici ne osjećaju dorasli za rad po projektu: umor, preopterećenost…
problem je i ocjenjivanje rada po projektu
• projekti se mogu pretvoriti u nered, ako nisu vođeni, planirani i strukturirani
• nastavnik je savjetnik, pomagač i voditelj projekta

    FAZE RADA PO PROJEKTU
  
    1. PRONALAŽENJE TEME
• Temu možemo tražiti u nastavnom planu, može nam se nametnuti svojom aktualnošću (može biti rezultat nekih aktualnih događanja u školi, u gradu, u župnoj zajednici) ili ćemo do nje doći demokratskim putem (učenici predlažu i biraju ili nastavnik predloži nekoliko tema, a učenici biraju)

    2. FORMULIRANJE CILJA
PRVO OKVIRNO, ZATIM DETALJNO
Važno je razlikovanje obrazovnih od projektnih ciljeva. Obrazovni ciljevi nisu što i ciljevi projekta.
    Ciljevi projekta odgovaraju na slijedeća pitanja:
• Što želimo postići OVIM PROJEKTOM?
• Na kakav način to želimo postići?
• Kako ćemo predstaviti rezultate?
• Što nam može pomoći u daljnjem radu (rad u muzeju, u arhivu, na Internetu, drugi izvori...)?
• Što se može ostvariti individualnim radom, radom u skupini?
• Koliko članova treba imati pojedina skupina?
• Korelacija s mogućim nastavnim predmetima

    3. PLANIRANJE
• Sve što je važno treba zabilježiti i staviti u projektnu mapu (FASCIKLU)
• Podjela grupa
• Podjela radnih zadataka
• U ovoj fazi valja odrediti i osnovna pravila kada i kako će se razgovarati o prisutnim problemima? Kako će ih grupa rješavati? Kako će se donositi odluke?

    4. PROVEDBA PROJEKTA
• Istraživanje
• Informacije se zapisuju i vrednuju kao one koje će razred iznijeti u diskusiji te ih učiniti dostupnima cijeloj istraživačkoj grupi.
• Skupina prikuplja sve informacije, sada se ne vrši odabir potrebnih podataka
 
    5. UREĐIVANJE SAKUPLJENIH INFORMACIJA
• Plenum
• Predstavljanje rezultata znači i inventuru, vrednovanje, imenovanje otvorenih pitanja
• Grupa treba utvrditi što joj još nije jasno i gdje još postoji daljnja potreba za razjašnjenjem

    6. FORMULIRANJE REZULTATA
• Što smo do sada postigli?
• Jesmo li na pravom putu?
• U ovom se koraku učenici distanciraju od dotadašnjeg tijeka projekta. Sjećaju se vlastitih asocijacija i mišljenja na početku, prve formulacije problema, analize problema, novog pogleda na problem, i sada se pitaju što se sve može ubrojiti u rezultat i ciljeve projekta.

    7. PREDSTAVLJANJE REZULTATA PROJEKTA
• U školi
• Izvan škole
• Različiti su oblici prezentacije rezultata: učenici mogu izraditi letak, plakat, brošuru, priredbu, emisiju za radio, video zapis... od uređenja zidnih novina, do javnog predstavljanja događaja, akcije cirkularnih pisma i sl. Mogućnosti su neograničene.

    8. REFLEKSIJA O PROJEKTU
• Vode je nastavnici
• Analiza projekta
• Vrednovanje
• Još jednom valja odgovoriti na pitanja: Što je ometalo ili unapređivalo projektni rad? Kako je funkcionirao timski rad, je li bilo napetosti, što je bilo posebno zabavno, što je tko naučio? Sada se možemo poslužiti i projektnim mapama koja će nam omogućit detaljniju analizu projekta.

To je učenje po smišljenom planu.
To je istraživačko učenje.





NASTAVA NA DALJINU
KORISNIČKI RAČUN

       Za provjeru računa               klikni na sliku

    

IZBOR UDŽBENIKA

       

Poveznica na izbor udžbenika za učitelje

Informacije za roditelje 2019./2020.

 

          

Raspored sati

Anketa
Koji vam oblik nastave više odgovara?




 
Kalendar
« Srpanj 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Školski list

    

List 1      List 2      List 3

Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 4. 2013.

Ukupno: 383892
Danas: 83
CMS za škole logo
Osnovna škola Zmijavci / Zmijavci b.b., HR-21266 Zmijavci / www.os-zmijavci.skole.hr / ured@os-zmijavci.skole.hr
preskoči na navigaciju